Profesjonalna kampania społeczna. Jak stworzyć przekaz, który działa na wyobraźnię? Przykłady.

Kampanie społeczne są realizowane przez instytucje, stowarzyszenia, rozpoznawalne marki, ale także przez mniej znane firmy. Są skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Zwracają uwagę na problemy, pokazują rozwiązania, przekazują ważne wartości, edukują. 

Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda profesjonalna kampania społeczna? W tym wpisie znajdziesz idealne przykłady.

Alone – Samotność zabija

Kampania społeczna stowarzyszenia Alone, które pomaga starszym osobom. Badania pokazują, że samotność i izolacja mogą być tak samo szkodliwe dla zdrowia, jak wypalanie 15 papierosów dziennie.

profesjonalna kampania społeczna stowarzyszenia Alone
Źródło: Pinterest

UNICEF – Głód zabija

Kampania zrealizowana w 2012 roku przez Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci. Każdego roku głód zabija 2,5 miliona dzieci.

kampania realizowana przez UNICEF
Źródło: Pinterest

Fiat – Nie wsiadaj do auta po alkoholu

Kreatywny i skuteczny przekaz, który przypomina, dlaczego wsiadanie za kółko po spożyciu alkoholu jest ryzykowne.

Profesjonalna kampania społeczna marki Fiat.
Źródło: Pinterest

Kampania Alzheimer Society

Kampania przygotowana w 2021 roku przez agencję reklamową Cossette z Montrealu dla Federacji ds. osób cierpiących na Alzheimera. Plakat pokazuje, że ​​opiekunowie osób chorych często zapominają o sobie, ponieważ są przeciążeni obowiązkami.

profesjonalna kampania społeczna na rzecz osób z Alzheimerem
Źródło: www.adsoftheworld.com

ACAT – Ofiary to ludzie tacy jak Ty i ja

ACAT to chrześcijańska organizacja, która sprzeciwia się torturom. Obraz na oparciu fotela jest dopasowany do hasła: „Ofiary to ludzie tacy jak Ty i ja”. Uruchamia wyobraźnię i pozwala na moment postawić osobę bliską, znajomego lub siebie na miejscu ofiary.

profesjonalna kampania społeczna sprzeciwiająca się torturom
Źródło: Pinterest

Kampania dla organizacji AA

Ta profesjonalna kampania społeczna została opublikowana w Nowej Zelandii w kwietniu 2016 roku. Została stworzona przez agencję reklamową Ogilvy & Mather dla organizacji Anonimowych Alkoholików.

profesjonalna kampania społeczna agencji Ogilvy & Mather dla AA
Źródło: www.adsoftheworld.com
profesjonalna kampania społeczna agencji Ogilvy & Mather dla AA
Źródło: www.adsoftheworld.com

Kampania profilaktyczno-edukacyjna

Projekt, który uświadamia, jak ważne są regularne badania. Wykorzystuje grę słów: breast cancer (rak piersi) => beat cancer (pokonaj raka).

Beat cancer - profesjonalna kampania społeczna
Źródło: Pinterest

General Motors – Znaki są tam nie bez powodu

Agencja Lowe China stworzyła kampanię dla firmy Shanghai General Motors. Plakaty przedstawiają niepełnosprawnych ludzi, którzy zostali ranni w wypadkach spowodowanych przez nieodpowiedzialnych kierowców. Slogan brzmi: „Znaki są tam nie bez powodu”.

Źródło: canva.com

Media Seen – Cukier to trucizna

Kampania przygotowana przez agencję reklamową Inca Tanvir Advertising z okazji Światowego Dnia Cukrzycy. Została stworzona dla marki Media Seen i opublikowana w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w listopadzie 2019 roku. Hasło: „Zabij swoje uzależnienie od cukru, zanim ono zabije Ciebie.”

Źródło: www.adsoftheworld.com

Kampania społeczna Talk about Autism

Talk about Autism to internetowa społeczność wspierająca autystyczne dzieci i młodzież oraz ich opiekunów. Im dłużej dziecko z autyzmem pozostaje bez pomocy, tym trudniej do niego dotrzeć.

Źródło: talkaboutautism.org.uk

Kampania edukacyjna NFS

Holenderska fundacja NFS, która wspiera osoby jąkające się, zrealizowała wyjątkową kampanię edukacyjną. Bądź cierpliwy do ludzi, którzy się jąkają.

Źródło: Pinterest

Diabetes – Sugar doesn’t love you

Kampania społeczna pod tytułem „Cukier Cię nie kocha” australijskiej organizacji Diabetes, która wspiera cukrzyków.

Źródło: www.diabetesnsw.com.au

Fundacja Surfrider – Co trafia do oceanu…

Kampania agencji reklamowej Pollinate dla Fundacji Surfrider. Hasło: „Co trafia do oceanu, trafia do Ciebie.”

Kampania fundacji na rzecz środowiska
Źródło: canva.com

Kampania Friends of the earth

Agencja JWT Hong Kong stworzyła kampanię edukacyjną dotyczącą zanieczyszczenia powietrza. Przekaz: „Skażenie jest bliżej, niż myślisz.” – zamieszczono na pokrywkach napojów.

kampania edukacyjna
Źródło: canva.com

Kampania organizacji ADA

Kampania społeczna amerykańskiego stowarzyszenia osób niepełnosprawnych ADA. Ten projekt pomagał zdobywać fundusze na budowę udogodnień dla niepełnosprawnych. Hasło jest dopasowane do obrazu umieszczonego na schodach: „Dla niektórych to jest Mont Everest.”

profesjonalna kampania społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych
Źródło: www.adanet.org

Kampania zrealizowana przez Czerwony Krzyż

Kampania, która przekonuje do wzięcia udziału w kursach pierwszej pomocy. Wykorzystano w niej mocny przekaz wizualny i hasło: „Pomóż zanim będzie za późno.”

kampania zrealizowana przez Czerwony Krzyż
Źródło: Pinterest

Profesjonalna kampania społeczna. Podsumowanie

Przedstawione kampanie społeczne przyciągają i angażują odbiorców za pomocą emocji, obrazu, czy storytellingu. Dzięki temu edukują, przekazują wartości i skłaniają do działania. Profesjonalne kampanie skutecznie realizują swoją misję – zwracają uwagę na problem i pokazują rozwiązanie, przez to zmieniają świat na lepsze.

Potrzebujesz większej dawki inspiracji? Przeskocz do wpisu: 25 kreatywnych reklam. Zainspiruj się!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *