Profesjonalna kampania społeczna. Jak stworzyć przekaz, który działa na wyobraźnię? Przykłady.
Kampanie społeczne są realizowane przez instytucje, stowarzyszenia, rozpoznawalne marki, ale także przez mniej znane firmy. Są skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Zwracają uwagę na problemy, pokazują rozwiązania, przekazują ważne wartości, edukują.
Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda profesjonalna kampania społeczna? W tym wpisie znajdziesz idealne przykłady.
Alone – Samotność zabija
Kampania społeczna stowarzyszenia Alone, które pomaga starszym osobom. Badania pokazują, że samotność i izolacja mogą być tak samo szkodliwe dla zdrowia, jak wypalanie 15 papierosów dziennie.
UNICEF – Głód zabija
Kampania zrealizowana w 2012 roku przez Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci. Każdego roku głód zabija 2,5 miliona dzieci.
Fiat – Nie wsiadaj do auta po alkoholu
Kreatywny i skuteczny przekaz, który przypomina, dlaczego wsiadanie za kółko po spożyciu alkoholu jest ryzykowne.
Kampania Alzheimer Society
Kampania przygotowana w 2021 roku przez agencję reklamową Cossette z Montrealu dla Federacji ds. osób cierpiących na Alzheimera. Plakat pokazuje, że opiekunowie osób chorych często zapominają o sobie, ponieważ są przeciążeni obowiązkami.
ACAT – Ofiary to ludzie tacy jak Ty i ja
ACAT to chrześcijańska organizacja, która sprzeciwia się torturom. Obraz na oparciu fotela jest dopasowany do hasła: „Ofiary to ludzie tacy jak Ty i ja”. Uruchamia wyobraźnię i pozwala na moment postawić osobę bliską, znajomego lub siebie na miejscu ofiary.
Kampania dla organizacji AA
Ta profesjonalna kampania społeczna została opublikowana w Nowej Zelandii w kwietniu 2016 roku. Została stworzona przez agencję reklamową Ogilvy & Mather dla organizacji Anonimowych Alkoholików.
Kampania profilaktyczno-edukacyjna
Projekt, który uświadamia, jak ważne są regularne badania. Wykorzystuje grę słów: breast cancer (rak piersi) => beat cancer (pokonaj raka).
General Motors – Znaki są tam nie bez powodu
Agencja Lowe China stworzyła kampanię dla firmy Shanghai General Motors. Plakaty przedstawiają niepełnosprawnych ludzi, którzy zostali ranni w wypadkach spowodowanych przez nieodpowiedzialnych kierowców. Slogan brzmi: „Znaki są tam nie bez powodu”.
Media Seen – Cukier to trucizna
Kampania przygotowana przez agencję reklamową Inca Tanvir Advertising z okazji Światowego Dnia Cukrzycy. Została stworzona dla marki Media Seen i opublikowana w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w listopadzie 2019 roku. Hasło: „Zabij swoje uzależnienie od cukru, zanim ono zabije Ciebie.”
Kampania społeczna Talk about Autism
Talk about Autism to internetowa społeczność wspierająca autystyczne dzieci i młodzież oraz ich opiekunów. Im dłużej dziecko z autyzmem pozostaje bez pomocy, tym trudniej do niego dotrzeć.
Kampania edukacyjna NFS
Holenderska fundacja NFS, która wspiera osoby jąkające się, zrealizowała wyjątkową kampanię edukacyjną. Bądź cierpliwy do ludzi, którzy się jąkają.
Diabetes – Sugar doesn’t love you
Kampania społeczna pod tytułem „Cukier Cię nie kocha” australijskiej organizacji Diabetes, która wspiera cukrzyków.
Fundacja Surfrider – Co trafia do oceanu…
Kampania agencji reklamowej Pollinate dla Fundacji Surfrider. Hasło: „Co trafia do oceanu, trafia do Ciebie.”
Kampania Friends of the earth
Agencja JWT Hong Kong stworzyła kampanię edukacyjną dotyczącą zanieczyszczenia powietrza. Przekaz: „Skażenie jest bliżej, niż myślisz.” – zamieszczono na pokrywkach napojów.
Kampania organizacji ADA
Kampania społeczna amerykańskiego stowarzyszenia osób niepełnosprawnych ADA. Ten projekt pomagał zdobywać fundusze na budowę udogodnień dla niepełnosprawnych. Hasło jest dopasowane do obrazu umieszczonego na schodach: „Dla niektórych to jest Mont Everest.”
Kampania zrealizowana przez Czerwony Krzyż
Kampania, która przekonuje do wzięcia udziału w kursach pierwszej pomocy. Wykorzystano w niej mocny przekaz wizualny i hasło: „Pomóż zanim będzie za późno.”
Profesjonalna kampania społeczna. Podsumowanie
Przedstawione kampanie społeczne przyciągają i angażują odbiorców za pomocą emocji, obrazu, czy storytellingu. Dzięki temu edukują, przekazują wartości i skłaniają do działania. Profesjonalne kampanie skutecznie realizują swoją misję – zwracają uwagę na problem i pokazują rozwiązanie, przez to zmieniają świat na lepsze.
Potrzebujesz większej dawki inspiracji? Przeskocz do wpisu: 25 kreatywnych reklam. Zainspiruj się!