8 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

W ciągu ostatnich kilkunastu lat blogi znacznie zyskały na popularności. Obecnie aż 77% internautów regularnie czyta artykuły blogowe. Specjaliści wiedzą, że skuteczna strategia marketingowa powinna opierać się na wartościowych treściach, które są łatwo dostępne dla docelowej grupy odbiorców. Nie ma prostszego sposobu niż pozyskiwanie klientów przez regularne udostępnianie wpisów blogowych. 

Promocja firmy w sieci to jeden z wielu pozytywnych aspektów blogowania. Gdy Twoje kanały online zaczną dobrze funkcjonować, możesz rozważyć częściową rezygnację z płatnych reklam i wykorzystać nowe możliwości tj. mailing, czy artykuły sponsorowane. Co jeszcze sprawia, że tak dużo firm decyduje się na marketing blogowy? 

Oto lista korzyści z prowadzenia bloga firmowego:

Zwiększenie ruchu na Twojej stronie www

Statystyki prowadzone przy pomocy takich narzędzi jak Google Analytics, udowadniają, że regularne udostępnianie wysokiej jakości treści na blogu zwiększa ruch na stronie nawet 6-krotnie. Wartościowe artykuły poprawią Twoją widoczność w sieci.

Firmy, które publikują więcej niż 16 postów na blogu miesięcznie, odnotowują 3,5 razy większy ruch, niż te, które decydują się na udostępnienie 4-krotnie mniej publikacji w tym samym czasie.

Budowanie świadomości marki

Poprzez blog wspierany przez social media, możesz budować spójny i charakterystyczny wizerunek swojej marki (np. elementy graficzne tj. logo, dzielenie się fachową wiedzą). Promocja w sieci z pomocą kanałów online pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Twój biznes stanie się widoczny.

Przybliżenie klientom oferty firmy

Kiedy dodajesz wartościowy content na swoim blogu, możesz wstawiać w treść artykułu linki wewnętrzne. Dzięki temu zatrzymasz użytkownika na dłużej na swojej stronie. Z pomocą odnośnika umożliwisz mu przejście do Twoich podstron z ofertą.

Link wewnętrzny (śródtekstowy) to hiperłącze, które zostało zamieszczone w tekście i prowadzi do innej podstrony w obrębie tej samej witryny.

Wspieranie komunikacji i zwiększenie liczby interakcji na stronie

Jeżeli udostępniasz fachową wiedzę, odbiorcy postrzegają Cię jako eksperta. Merytoryczne artykuły spotkają się z pozytywnym odbiorem. Klienci mogą pozostawić pod postem komentarz, opinię lub zapytanie. Mogą również podzielić się materiałem z innymi użytkownikami. Dzięki temu więcej osób trafi na Twoją stronę.

Warto przygotować sekcję FAQ. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania powinny być napisane prosto, językiem odbiorcy. FAQ przyspieszy proces sprzedażowy – nakłoni niezdecydowanego klienta do decyzji o zakupie produktu/usługi.

Budowanie trwałej relacji z potencjalnym klientem

Kiedy docierasz do swoich konsumentów kanałami online, pogłębiasz relacje, proponując kolejne artykuły, które mogą zaangażować Twoich czytelników. Odbiorcy mogą kontaktować się z Tobą, by uzyskać więcej informacji. Mogą także wyrażać wątpliwości, zadawać pytania. Nie zwlekaj z odpowiedzią. Wyjaśniaj, podsyłaj linki, bądź profesjonalny.

Pamiętaj, że gdy zwracasz się do klienta, nie możesz używać trudnych, branżowych zwrotów. Komunikuj się językiem odbiorcy.

Pozyskiwanie bazy kontaktów

Content marketing umożliwia generowanie leadów sprzedażowych. Publikowanie treści dopasowanych do konkretnej grupy docelowej, ma również na celu zachęcenie odbiorców do pozostawienia kontaktu. 

Użytkownik zainteresowany artykułem na blogu lub produktem może chcieć przesłać zapytanie. Pamiętaj, aby formularz kontaktowy lub przycisk do niego nawigujący był łatwo dostępny np. pod artykułem.

Możesz swoim klientom zaproponować darmową wiedzę w postaci e-booka lub zapis na newsletter. Następnie za pomocą mailingu zachęcać do ponownego odwiedzenia strony i/lub dokonania zakupu.

Lead sprzedażowy to pozyskany przez stronę internetową kontakt. To użytkownik, który jest zainteresowany produktem lub usługą i zostawia na stronie www swoje dane.

Zwiększenie sprzedaży

Publikowanie wartościowego contentu zwiększa ruch na stronie i tym samym przyczynia się do większej sprzedaży. Linki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom przejście z podstrony z wpisem blogowym do sklepu. Linki zewnętrzne ściągają na stronę kolejnych potencjalnych klientów. Baza kontaktów rośnie. Przy wielokrotnie wyższym wskaźniku odwiedzin na stronie, sprzedaż idzie w górę.

Konsekwentnie prowadzona strategia content marketingowa prowadzi do wzrostu zysków.

Pozycjonowanie strony

Treści wysokiej jakości na Twoim blogu oraz zamieszczanie fraz kluczowych (najlepiej long tail keywords) poprawi Twoją pozycję w wyszukiwarce. Im więcej wartościowej treści opublikujesz na swojej stronie, tym wyższą ocenę wystawią Ci algorytmy Google.

Long tail keywords (słowa kluczowe długiego ogona) to fraza złożona z około 3-5 słów, którą Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi.

Podsumowanie

Prowadzenie bloga firmowego może przynieść wiele pozytywnych efektów tj. zyskanie zaufania klientów, czy zwiększenie sprzedaży. To niezwykle opłacalna inwestycja. Aby za pomocą content marketingu uzyskać wszystkie wymienione wyżej korzyści, należy:

  • publikować unikatowe i wysokiej jakości treści, które będą edukować, angażować i zaspokajać potrzeby Twoich klientów,
  • prowadzić blog regularnie,
  • zadbać o słowa/frazy kluczowe w treści,
  • promować blog przez social media,
  • uzupełniać treść o zdjęcia i infografiki (co może zwiększyć ilość wyświetleń nawet o 94%),
  • tworzyć czytelne artykuły – krótkie akapity rozdzielać nagłówkami, stosować wypunktowania oraz wyróżniać najważniejsze fragmenty,
  • konstruować skuteczne nagłówki, czyli takie, które przyciągną uwagę odbiorcy,
  • ułatwić nawiązanie kontaktu – warto pod artykułem umieścić formularz kontaktowy lub przycisk nawigujący.

Zadbanie o wskazane elementy, gwarantuje sukces. Obecnie na świecie funkcjonuje 572 milionów blogów. Dołącz do aktywnej grupy twórców bloga. Wyróżnij się na tle konkurencji i spraw, by nowoczesny wizerunek Twojej firmy dotarł do jak największej liczby odbiorców.

Chcesz dowiedzieć się, jak napisać dobry i angażujący tytuł? Przeczytaj mój artykuł Jak stworzyć skuteczny nagłówek, który zwiększy ruch na stronie internetowej

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *