Skuteczne hasła reklamowe. Jak w kilku słowach przedstawić kluczowy element oferty?
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swojego produktu lub usługi, twórz chwytliwe i przyciągające uwagę hasła. Aby trafić w gusta potencjalnych odbiorców, posługuj się językiem swojej grupy docelowej i konstruuj takie hasła czy slogany, które oferują korzyść. W artykule znajdziesz listę skutecznych haseł reklamowych i sloganów stworzonych przez doświadczone agencje marketingowe. Ten katalog inspiracji pozwoli Ci stworzyć działający nagłówek reklamowy dopasowany do treści sprzedażowej lub dobry slogan, który będzie reprezentował Twoją firmę przez wiele lat.
Dobre hasła reklamowe – czym się wyróżniają?
W poprzednim artykule o formułach nagłówków pisałam, że skuteczny headline powinien przyciągnąć odbiorcę, wysyłać mu odpowiedni komunikat i obiecywać korzyść. Podobnie hasło wykorzystywane w reklamie ma pokazywać potencjalnym klientom, w jaki sposób produkt uczyni ich szczęśliwszymi, zdrowszymi czy bezpieczniejszymi.
Hasła wykorzystywane przy promocji mogą inspirować tak jak slogan Impossible is nothing firmy Adidas lub bawić jak hasła ze spotów znanej marki piwa Żubr. Natomiast zawsze powinny być dopasowane do grupy docelowej i zapadać w pamięć.
Na pewno kojarzysz króla puszczy i hasła reklamowe, które bazują na grze słów:
Żubr ratuje sytuację
Co dwa żubry, to nie jeden
Wywarzony z natury
Dobrze wpaść na Żubra
Wieczorem Żubr idzie za Żubrem
Spoty nadal budzą pozytywne emocje, chociaż wyświetlają się widzom od ponad 20 lat (pierwszy powstał w 2003 roku). Reklamy Żubra są spójne, zmieniają się tylko hasła – wszystkie są zabawne, trafne i budzą dobre skojarzenia.
Dobry hasło reklamowe jest:
- krótkie,
- proste i łatwe do zapamiętania,
- oryginalne,
- dopasowane do marki oraz docelowego klienta.
Dobrze, gdy hasło bazuje na emocjach, podkreśla korzyści firmy lub produktu/usługi i pokazuje misję marki.
Czym różni się hasło reklamowe od sloganu?
Firmy mogą prezentować różne hasła w czasie jednej kampanii promocyjnej produktu lub wymieniać hasło przy każdej nowej kampanii promującej ten sam produkt (taką strategię przyjął Żubr). Czasami hasła reklamowe zamieniają się w rozpoznawalny slogan marki. Gdy firma wykorzystuje hasło w codziennej komunikacji przez wiele lat, to takie hasło nazywamy sloganem. Przykładem jest Just do it! Nike, który promuje markę od początku jej powstania.
Jak pokazać kluczowy element oferty za pomocą hasła?
Przy tworzeniu tekstów sprzedażowych warto poświęcić czas na zaprojektowanie efektywnego hasła. Najlepiej takiego, które podpowie Twojemu odbiorcy, co znajdzie dla siebie w ofercie.
Zastanów się, co chcesz przekazać swoim klientom? Na początku odpowiedz na pytania:
- Czym dokładnie zajmuje się moja firma?
- Co wyróżnia moją markę i produkty?
- Dlaczego klienci powinni kupować u mnie?
- Jak zdobyć zainteresowanie swojej grupy docelowej?
Przyjrzyj się swojej konkurencji i sprawdź, jaki marketing stosuje i co u niej działa. To pomoże Ci ustalić, jakie działania wykorzystać u siebie i jak wykreować własne efektywne hasła.
Jak za pomocą hasła podkreślić clou oferty?
Zobacz, w jaki sposób znane marki za pomocą haseł podkreślają najważniejszy element swojej oferty.
Slogany stawiające odbiorcę w centrum i podkreślające jego wyjątkowość:
L’Oreal: Ponieważ jesteś tego warta
Apple: Think Different
Ikea: Ty tu urządzisz
Gillette: Najlepsze dla mężczyzny
Gdy firma chce inspirować, powstają hasła takie jak:
Nike: Just do it!
Tymbark: Kochaj życie
Hasła, które pokazują wyjątkową cechę produktu/firmy:
Mikoda: Safety & comfort
M&M: Rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni
Velvet: Velvet miękki jak aksamit
Biedronka: Codziennie niskie ceny
Hasła, które składają obietnice:
FedEx: Dostawa w jeden dzień
Red Bull: Red Bull doda Ci skrzydeł
Maxwell House: Dobra do ostatniej kropli
Disneyland: Najszczęśliwsze miejsce na ziemi
Dawtona: Spróbujesz. Pokochasz
Calgon: Dłuższe życie każdej pralki to Calgon
E. Wedel: Poczuj dziecięcą radość
Skittles: Posmakuj tęczy
Chmurka.pl: Serwery najwyższych lotów
K2: Auto jak nowe
Hasła wykorzystujące grę słów:
Kasia: Z Kasią Ci się upiecze
Alior Bank: Wyższa kultura bankowości
Maybelline: Może to jej urok, może to Maybelline
Okocim: Mariola Okocim spojrzeniu
Reklamy prasowe i internetowe. Co obok chwytliwego nagłówka jest ważne w ofercie?
Jeśli wiesz, do kogo kierujesz przekaz, masz ustalone medium i budżet, upewnij się, czy tekst sprzedażowy oprócz chwytliwego nagłówka ma:
- Czytelnie rozplanowaną treść.
- Atrakcyjne zdjęcie produktu.
- CTA (wezwanie do działania).
Marketingowcy, którzy przygotowują profesjonalne kampanie reklamowe, tworzą chwytliwe nagłówki skierowane do określonej grupy odbiorców i zazwyczaj łączą je z obrazami – zachęcającymi zdjęciami produktu.
Czytelna treść sprzedażowa, zawierająca szczegóły o ofercie, powinna być krótka i odpowiednio sformatowana. Ważne są wypunktowania i podtytuły, które dzielą tekst na mniejsze fragmenty. Najważniejsze elementy warto wyróżnić boldem. W ten sposób czytelnicy szybko odnajdą potrzebne informacje. Ofertę należy zamknąć wybranym call to action (CTA), czyli wezwaniem do działania, które przekona odbiorcę do podjęcia określonej czynności.
Warto zwracać się do klientów bezpośrednio. Znany copywriter David Ogilvy słusznie zauważył: Kiedy ludzie czytają Twój tekst, są sami. Udawaj, że piszesz do każdego z nich list.
Skuteczne nagłówki reklamowe przygotowane przez profesjonalistów
Poniżej znajdziesz więcej przykładów hipnotyzujących nagłówków reklamowych sprzed lat, które zostały przygotowane przez profesjonalne agencje marketingowe.
- Hasło kampanii może zachęcać ludzi do dbania o zdrowie i podjęcia regularnych treningów fitness.
Adidas: (nasze buty ->) Dbają o kondycję
2. Spójrz na reklamę Whisky Chivas, która przekonuje, że warto okazjonalnie sięgać po lepsze trunki. Zaskakuje pytaniem: Pijesz mniej? Więc pij lepiej. Ten zaczepny nagłówek reklamowy z pewnością przyciągał uwagę klientów.
3. Mercedes: Nie wszystkie decyzje dotyczące biznesu są trudne.
4. Gdy zwracasz się bezpośrednio do klientów, skuteczność nagłówków rośnie.
Porsche: Porsche – samochód, który pozwala Ci prowadzić podwójne życie
5. Znasz kontrowersyjną reklamę agencji Leagas Delaney? Jej twórcy zostali oskarżeni przez część ludzi z sektora reklamowego o używanie rasistowskich aluzji. Jednak mimo dysonansu, jaki reklama wywołała, odpowiedzialni za nią marketingowcy zdobyli jedną z najważniejszych nagród w branży kreatywnej – Silver Pencil. Nagłówek reklamowy odnosi się do Indian i promuje mokasyny:
Timberland: Ukradliśmy im ziemię, bizony i kobiety. Potem wróciliśmy po ich buty.
Wczytując się w treść reklamy, dowiadujemy się, że w Timberland wszystkie mokasyny, buty żeglarskie i buty do chodzenia są oparte na oryginalnym projekcie Indian.
6. Czy dowcip w nagłówku reklamowym działa? Tak, o ile spodoba się odbiorcy.
Timex: Mieliśmy kilka skarg, że poniedziałek był naprawdę długim dniem, ale sprawdziliśmy i tak nie było.
Podobają Ci się hasła reklamowe i slogany znanych marek? Spróbuj stworzyć własny nagłówek lub hasło, które zwróci uwagę klientów i zwiększy sprzedaż Twoich produktów czy usług. Pamiętaj – posługuj się językiem swojej grupy docelowej i konstruuj takie hasła i slogany, które przedstawiają korzyść.