Jak tworzyć teksty na blogi firmowe?
Blog firmowy to miejsce, w którym możesz dzielić się wiedzą z Twojej branży. Dzięki swoim publikacjom docierasz do osób zainteresowanych, w tym do docelowych klientów. Blog to ta część Twojej strony firmowej, którą możesz przeznaczyć m.in. na:
- podniesienie zainteresowania odbiorców,
- inspiracje,
- zachęcanie klientów do interakcji,
- rozwiewanie wątpliwości.
To także doskonały sposób na zaplanowanie długofalowych działań marketingowych. Swoje treści możesz udostępniać w mediach społecznościowych, reklamując swoją firmę i zwiększając świadomość własnej marki. Twoje wartościowe artykuły, trafią do zainteresowanych użytkowników i mogą być przez nich promowane na innych stronach.
Jaki cel spełnia blog firmowy?
Większa aktywność w przestrzeni online, m.in. prowadzenie i promocja bloga, przekłada się na liczne korzyści. Regularne publikowanie ciekawych i angażujących wpisów blogowych:
- zwiększy rozpoznawalność Twojej marki,
- wypozycjonuje Twoją stronę w wyszukiwarce,
- przyczyni się do pozyskania nowych klientów i zwiększy sprzedaż,
- podniesie liczbę interakcji na stronie,
- poszerzy Twoją bazę kontaktów.
Chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach z udostępniania artykułów dla potencjalnych klientów? Przeczytaj: 8 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy
Angażujący tekst – czego nie może zabraknąć w Twoim wpisie?
Jaka treść zainteresuje Twojego docelowego odbiorcę? Jak przekierować ruch do Twojej witryny? Możesz zwiększyć szansę na to, aby użytkownik po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę, trafił na Twój wpis. W czasie tworzenia artykułu pamiętaj o kilku istotnych elementach:
- Posługuj się językiem korzyści.
- Wzbudzaj emocje.
- Formułuj prosty przekaz.
- Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy.
Język korzyści
Pokaż jaką wartość dostarcza Twoja firma. We wpisach blogowych zrezygnuj z języka stricte sprzedażowego. Nie pisz o produkcie bezpośrednio, ale poruszaj inne, powiązane tematy. Na przykład zamiast o zaletach zabawki, napisz o tym, jakie korzyści ogólnorozwojowe dostarczy ona dziecku.
Jeśli chcesz promować w artykule swój produkt, nie wymieniaj jego cech i funkcji. W pierwszej kolejności zastanów się, jaki problem może on rozwiązać. Następnie przedstaw niedogodność, z którą mierzy się Twój modelowy klient. Pokaż, jak za pomocą produktu może on zniwelować uciążliwość albo całkowicie jej się pozbyć.
Emocje
Nie pisz nudnych elaboratów. Wzbudzaj reakcje u odbiorców. Spróbuj wykorzystać słowa mocy tzw. power words. To słowa, które skutecznie przyciągają. Są używane do wywołania silnych emocji, takich jak ciekawość, pożądanie, gniew, czy strach. Aby zaciekawić czytelnika, można wykorzystać słowa: nieodkryty, oryginalny, prywatny. Za strach odpowiadają wyrazy t.j. bomba, niebezpieczeństwo, zniszczyć.
Zakończ wybrane zdania wykrzyknikiem lub znakiem zapytania. Zaangażuj odbiorcę, wciągnij go w treść i wyzwalaj pozytywne emocje. Wpleć w tekst prawdziwe historie, przykłady i porównania.
Prosty przekaz
Twórz krótkie i czytelne akapity. Nie używaj języka branżowego, może być zbyt skomplikowany dla Twojego odbiorcy. Uważaj na klątwę wiedzy, która znacznie utrudnia komunikację. Pojawia się wtedy, gdy np. osoba obeznana w niszowym temacie, nie zdaje sobie sprawy z tego, że używa sformułowań, które innym wydają się za trudne. Jeśli chcesz być zrozumiany, pisz prostym językiem.
Bezpośredniość
Zrezygnuj z oficjalnego języka. Skróć dystans między Tobą a klientem. Dzięki temu masz większą szansę, by przekonać czytelnika do zapoznania się z treścią na stronie. Możesz łatwiej wywołać w nim emocje, namówić do interakcji lub zachęcić do działania. Zadawaj swojemu odbiorcy pytania, a następnie sam na nie odpowiadaj, dzięki temu stworzysz pozory dyskusji lub dialogu.
Skąd brać pomysły na wpisy blogowe?
Zanim zabierzesz się do tworzenia własnego firmowego bloga, opracuj strategię, która pomoże Ci zaplanować całą serię wpisów. Nie pozwól, by brak pomysłów przekreślił Twoją szansę na dotarcie do szerokiego grona użytkowników.
Zacznij od przeanalizowania kilka ważnych kwestii:
- Kim są odbiorcy Twoich treści?
- O czym pisze konkurencja i które wpisy cieszą się największą popularnością?
- Co Twoi klienci chcieliby się dowiedzieć o oferowanych na stronie produktach/usługach?
- Jakie informacje dotyczące Twoich treści może dostarczyć Ci Google Analytics?
Dzięki dodaniu do strony tego popularnego narzędzia uzyskasz dostęp do statystyk. Za ich pomocą możesz przeanalizować, które tematy na Twoim blogu są najbardziej oblegane. Dowiesz się, ile czasu użytkownik zapoznawał się z konkretnym wpisem. To dobry sposób na wytypowanie tematów, które warto publikować.
Gdzie szukać inspiracji?
Skąd czerpać pomysły na wpisy blogowe? Jakie formaty wpisów sprawdzą się na blogu firmowym? Jeżeli skończył Ci się zasób tematów, zerknij na moją listę:
- Podpowiedzi szukaj w wyszukiwarce. Wpisz krótką frazę, a pojawi się cała lista zapytań, która może zainspirować Cię do stworzenia ciekawego materiału.
- Skorzystaj z sugestii podawanych przez narzędzia online typu Answer The Public, Ubersuggest, czy BuzzSumo. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich słów kluczowych dowiesz się, co interesuje Twoich odbiorców.
- Stwórz wpis, w którym udzielisz odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów. Możesz odnosić się do zapytań, które pojawiają się na innych blogach, forach internetowych lub w mediach społecznościowych.
- Pisz artykuły informujące o nowościach pojawiających się w Twojej branży. Śledź inne blogi, subskrybuj kanały na Youtube. Aby być zawsze na bieżąco, zapisz się na newslettery powiązane z Twoją działalnością.
- Twórz wpisy sezonowe. W ciągu roku jest wiele różnych okazji i świąt. Mogą to być posty w formie listy np. propozycje prezentów, które klienci odnajdą w Twojej ofercie, dzięki zamieszczonym w treści linkom.
- Zastanów się, z jakimi problemami mogą borykać się Twoi konsumenci i pomóż im je rozwiązać.
- Napisz artykuł w formie storytellingu. Historie wzbudzają ciekawość. Opowiedz o swojej firmie lub całej branży. Opisz własne doświadczenia. Pokaż, jak powstają Twoje produkty.
- Przedstaw ten sam temat z różnych punktów widzenia.
- Stwórz edukacyjny wpis – poradnik. Pokaż odbiorcy, jak zrobić coś krok po kroku.
- Opracuj studium przypadku – przekaż czytelnikom praktyczną wiedzę na życiowym przykładzie. Opisz jak udało Ci się rozwiązać konkretny problem lub osiągnąć coś wyjątkowego.
- Przygotuj artykuł w formie wywiadu – sprawdzi się, jeśli znasz osoby z Twojej branży, które chciałyby podzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą.
- Napisz recenzję lub rozbudowaną opinię.
- Stwórz wpis o mało znanych ciekawostkach, które mogą zainteresować Twojego odbiorcę.
Pomysły na wpisy mogą wpaść do głowy nieoczekiwanie. Warto je zapisać, zanim równie niespodziewanie o nich zapomnisz.
Jak uatrakcyjnić treści na bloga firmowego?
Atrakcyjny, przejrzysty wygląd artykułu, zwraca uwagę odbiorcy. Swoje wpisy możesz ulepszyć na kilka sposobów:
- Buduj czytelne tytuły i śródtytuły. Ułatwisz użytkownikom skanowanie treści i przejście do najbardziej interesujących fragmentów.
- Wyróżniaj ważne frazy oraz umieszczaj definicje w ramkach.
- Wyjaśniaj trudniejsze kwestie i stosuj obrazowe porównania.
- Twórz infografiki np. za pomocą dostępnego online i bezpłatnego programu Canva.
- Dodawaj zdjęcia – jedno wyróżniające nad artykułem i kolejne między akapitami.
W treści zamieszczaj linki wewnętrzne, które przekierują użytkownika do Twoich podstron z ofertą lub do innych artykułów. Pamiętaj o przyciskach CTA, które wzywają odbiorcę, do konkretnego działania i ułatwiają poruszanie się po stronie.
Jeżeli chcesz usprawnić komunikację z klientami, pod każdym artykułem wstaw formularz kontaktowy.
Kiedy zakładanie bloga firmowego nie ma sensu?
Decyzja o tworzeniu bloga jest bezcelowa, jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie regularnie, minimum 2-4 razy w miesiącu, publikować artykułów. Regularność oraz utrzymanie wysokiej jakości treści jest bardzo ważne i decyduje o osiągnięciu głównych korzyści tj. zwiększenie ruchu na stronie, czy wypozycjonowanie witryny.
Prowadzenie bloga firmowego, możesz zlecić copywriterowi. Potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się ze mną.
Blog firmowy – Podsumowanie
Teraz już wiesz, jak pozyskać pomysły na serię wpisów na Twój firmowy blog, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia artykułów oraz jak uatrakcyjnić swoje treści. Pamiętaj o:
- języku korzyści,
- pisaniu z perspektywy klienta,
- prostym przekazie.
Za pomocą wpisów blogowych zacznij inspirować. Rozwiązuj problemy i rozwiewaj wątpliwości. Statystyki na stronie podpowiedzą Ci, czy zmierzasz w dobrym kierunku.